Apipjaustymas

 

Tai viena kontraversiškesnių vietų judaizme. Krikščionims yra įskiepytas pasibjaurėjimas apipjaustymu. NT yra aiškinama, kad tai senas bevertis žydų paprotys, neturintis jokios dvasinės prasmės (Jn 7:22), o Gal 5:2 ir apskritai įspėja, kad jei norite patekti į Dangų, turite nuo šios praktikos susilaikyti.

 

Tad ir pasiaiškinkime kodėl žydai apsipjausto. Iš tiesų NT jums meluoja, nes apipjaustymas yra ne koks tai tautinis paprotys, o svarbus biblinis priesakas. Pradžios knygoje 17: 9-11 skaitome, kad D-vas įsakė Abraomui apsipjaustyti, ir prisakė kad jo palikuonys tai darytų iki dienų pabaigos.

 

Apipjaustymo priesako (micvos) prasmę rabiai aiškina taip. Jei žmogus kokioje tai srityje nedaro protingų veiksmų, tai šią erdvę užpildo įvairios nesąmonės. Pavyzdžiui, vienas taksistas man pasakojo, kad per pakilimo laikotarpį susišluodavo daug pinigų, tačiau buvo visiškas mulkis ir juos iššvaistė. Po to, kai atėjo nuosmukis ir neteko darbo, jam tų prašvaistytų pinigų labai prireikė, tačiau jau buvo vėlu.

 

Taigi ten, kur neturime išminties, vadovaujamės nesąmonėmis, o kad tai nesąmonės suprantame tuomet, kai ateina prablaivėjimo pagirios. Šis įsisąmoninimo metas, jei nesąmonėmis ypač pasikliovėme, būna skausmingas, tačiau ne šiaip sau sakoma, kad kvailys mokosi tik talžomas.

 

Žinoma, jei norime, kad nesąmonės mūsų toliau nebekankintų, turime atlikti savotišką sielos apipjaustymą – atpjauti iki tol brangintus kenksmingus įsitikinimus ir pakeisti juos išmintingesniais. Tik atsiriboję nuo nesąmonių galvoje galėsime būti išmintingi ir apsisaugoti nuo nevilties bei chaoso. Tokia ir yra simbolinė apipjaustymo micvos prasmė – nupjauti tai, kas kenksminga. Apsipjaustę žmonės pareiškia, kad su kenksmingais įsitikinimais jiems ne pakeliui – net jei pats atsisakymo momentas gana skausmingas. Tačiau ir atskirti nuo savęs auglį pilve nėra malonus procesas. Už išmintį turėsime sumokėti skausmu.  

 

Antra. Rabiai sako, kad pasaulio keitimo darbas neįmanomas teisuoliams neatsiribojant nuo minios. Pavyzdžiui, jei norite įtikinti daugumą atsisakyti vieno ar kito klaidingo įsitikinimo, turėsite tapti disidentu – o tai reiškia ne ką kitą, kaip priešpriešinti save daugumai. Tokiu disidentu buvo prisakyta tapti Abraomui ir jo palikuonims. O kad šie žmonės atsiskirtų nuo daugumos, tam buvo duotas apipjaustymo priesakas.

 

Trečia. Medikai jau ne pirma diena kalba apie medicininę apipjaustymo naudą. Apipjaustytiems mažėja rizika užsikrėsti lytiškai plintančiomis ligomis, nesikaupia infekcija. JAV, nepaisant rūstaus Gal 5:2 perspėjimo, kad apipjaustytiems Kristus nepadės, apipjausto visus iš eilės gimusius kūdikius – jei norėtumėte, kad jūsų berniukas prieš išrašant iš ligoninės nebūtų apipjaustytas, turėsite rašyti prašymą. Jei nieko nesiimsite, gausite apipjaustytą vaiką.